Apple koopt reclamespot student

Een commercial voor de Ipod touch, die een 18-jarige student in zijn vrije tijd maakte, is gekocht door het officiële reclamebureau van Apple. Zondag is het clipje dat de Engelse student Nick Haley voor de lol maakte te zien in Amerika.
Haley, een Apple-fan, zette zijn spotje op You Tube. Daar viel het Apple-medewerkers, die vervolgens hun reclamebureau opdracht gaf om een professionele versie van het filmpje te maken, zo schrijft de New York Times. De spot bevat een reeks beelden van de mogelijkheden van de iPhone, ondersteund door het liedje Music is my hot, hot sex van de Braziliaanse band CSS.

Haley zat in de bus toen hij het e-mailtje van de Amerikaanse reclamemakers op zijn telefoon ontving: "Wij vertegenwoordigen Apple, hebben gezien wat je hebt gemaakt en zouden graag met je willen praten", luidde de boodschap.

Haley, die eerstejaars student politicologie is aan de universiteit van Leeds, vloog daarop naar Los Angeles voor het maken van een aangepaste versie. De beelden zijn professioneler geedit en nu in hoge resolutie. Doel was wel om de ongepolijste charme van het filmpje intact te laten, want juist dat was wat Apple zo aansprak.

Apple wilde Times Online niet exact vertellen hoeveel de student voor zijn werk had gekregen. maar wel dat het ging om een 'substantiële bijdrage' aan zijn studiekosten, plus diverse Apple-produkten.

De commercial zal na Amerika ook in Japan en Europa vertoond worden.

 
 
 
 

Een reactie posten 0 reacties:

Een reactie posten