Met uitspraken dat er met de kerst iets in de winkel ligt zijn we iets voorzichtiger geworden maar de iPhone krijgt nog voor het einde van het jaar concurrentie. Althans voorlopig in Amerika en Duitsland. De Duitse telecomoperator T-Mobile heeft bekend gemaakt dat zij voor de kerstperiode uitpakt met 's wereld eerste gsm op basis van Android, het mobiele besturingssysteem van Google. In tegenstelling tot de iPhone, zullen Android toestellen gebruik maken van open source software. Apple legt strenge beperkingen op aan softwareontwikkelaars die applicaties voor de iPhone via de App Store willen verkopen. Het is niet mogelijk om software te maken die de basisfunctionaliteiten van de iPhone aanpast of verbetert. Bij Android kan dat wel. Google was aanvankelijk de stuwende kracht achter Android, maar laat de verdere ontwikkeling van het project over aan een consortium van bedrijven. Het Taiwanese bedrijf HTC gaat de eerste toestellen bouwen.
Apple Watch sales rise, but can't get back to previous highs
-
Sales of the Apple Watch rose considerably in the first quarter of 2026,
but rivals have driven it down far below the heights it had back in 2021.
[image: ...
1 uur geleden
Een reactie posten 0 reacties: