Vandaag in de Pers: iPhone: doet-ie het of doet-ie het niet?
De iPhone-hype is omgeslagen in een klaaghype. Gebruikers klagen over slecht bereik. Een Amerikaanse vrouw heeft inmiddels een rechtszaak aangespannen tegen Apple.
Daar zit je dan, met je nieuwe iPhone in de trein van Den Haag naar Amsterdam. Met dit apparaat zou je áltijd moeten kunnen internetten. Of in ieder geval bijna altijd. Maar helaas, tijdens dit ritje lukt het niet. Eén mailtje versturen is te veel gevraagd, ook na meerdere pogingen blijft internet haperen. Zelfs het ‘normale’ netwerk om telefoontjes mee te plegen, ligt er regelmatig uit. Dan maar muziek luisteren, want muziek afspelen doet-ie prima, die iPhone. Het is net een iPod, maar dan met een haperende telefoon- en internetverbinding.
Meer dan 35.000 iPhones zijn er in Nederland tot nu toe verkocht, zegt T-Mobile. De mobiele aanbieder heeft in ons land het alleenrecht op de verkoop. Deze deal met Apple levert het bedrijf veel nieuwe klanten op, maar ook extra werk. Het callcenter draait overuren, klanten in T-Mobilewinkels moeten een nummertje trekken. Om de klagers een uitlaatklep te geven, startte T-Mobile een weblog. Honderden reacties staan er inmiddels op. Het gros daarvan gaat over de slechte 3G-ontvangst.
Slechte chip
Die term 3G staat voor de mobiele verbinding, waar de iPhone ‘op draait’. Het is breedbandinternet voor je mobiele toestel. Met zo’n verbinding kun je bijvoorbeeld fatsoenlijk YouTubefilmpjes bekijken. Als 3G niet werkt, schakelt een iPhone over op het ‘ouderwetse’ gsm-netwerk. Maar zelfs dat ligt er volgens veel gebruikers regelmatig uit. ‘Met ons netwerk is niets mis’, verdedigt T-Mobile zich. De iPhone zelf zou de oorzaak zijn van het slechte bereik.
Volgens sommigen is de veroorzaker van alle problemen een slechte chip in het toestel. Maar Apple beweert dat het ligt aan de software waar het toestel op loopt. Amerikaanseweblogs schrijven dat Applebaas Steve Jobs heeft gezegd dat de problemen in september voorbij zijn als er nieuwe software voor het apparaat is.
Niet alleen in Nederland wordt veel geklaagd. De klaaghype is internationaal. In de Verenigde Staten is een vrouw uit Alabama inmiddels zelfs een rechtszaak gestart. Apple heeft volgens haar de beloften niet waargemaakt. Ze hoopt op een collectief proces van ‘alle gedupeerden tegen Apple’.
Tot er een oplossing is voor de problemen, hebben gebruikers alle tijd om hun iPhone te vullen met muziek en de agendafunctie goed onder de knie te krijgen. Of om de onbeveiligde draadloze internetverbinding van de buurman eens flink te belasten. Want Wifi doet het prima op de iPhone. Het is een houvast voor T-Mobile, dat als advies geeft: ‘Heb je thuis een draadloos netwerk? Gebruik dan Wifi als je met je iPhone aan het internetten bent’.
Bron: De Pers
Apple Introduces Tap to Pay on iPhone in New Zealand
-
Apple has announced that Tap to Pay on iPhone is now available in New
Zealand. Tap to Pay on iPhone enables merchants to accept payments directly
from co...
2 uur geleden
Een reactie posten 1 reacties:
Ik heb zojuist een item op RTL Z gezien dat op dit artikel gestoeld is, erg schadelijk voor T Mobile EN Apple, een groot imago probleem opeens, het lijkt me zaak dat T Mobile en Apple er alles aan doen om dit probleem zsm op te lossen.
12:09