In twintig dagen tijd heeft de Japanse gamereus Sega maar liefst 300.000 exemplaren van Super Monkey Ball voor iPhone verkocht. Het tien dollar kostende spel is daarmee volgens Sega of America-baas Simon Jeffery big business en het bewijs dat iPhone tot een uit de kluiten gewassen gameplatform kan uitgroeien.
De iPhone is met zijn touchscreen, bewegingssensoren en krachtige grafische processor een unieke handheld die de functies van gameapparaten als Wii en Nintendo DS kan imiteren. Samen met de immense populariteit van andere Apple-producten als de iMac en de iPod, waren deze functies al voldoende om gameuitgevers als Sega, Electronic Arts, Gameloft, THQ en Namco Bandai over de streep te trekken, terwijl gamepionier en Doom-bedenker John Carmack het apparaat al krachtiger noemde dan de combinatie van een PSP en een Nintendo DS.
De App Store, waarin de games samen met andere applicaties vaak voor minder dan 10 dollar per stuk downloadbaar worden verkocht, bracht Apple op een maand tijd al dertig miljoen dollar op. Volgens Apple-topman Steve Jobs is het succes dan ook fenomenaal. “Dit ding gaat binnen de kortste keren een half miljard dollar opbrengen. Wie weet bereikt het ooit wel de grens van één miljard dollar…Zoiets heb ik in heel mijn softwarecarrière nog nooit meegemaakt”, vertelde Jobs.
iOS 26 Beta 6 Adds New Onboarding Video to Introduce 'Liquid Glass' Design
[Watch]
-
Apple is introducing users to its new 'Liquid Glass' design language with
an onboarding video that now appears in the latest developer beta of iOS
26. Th...
8 uur geleden
Een reactie posten 0 reacties: