Dekkingskaart T-Mobile klopt niet

De iPhoneclub kreeg via een contactformulier een mailtje binnen van een iPhone gebruiker, die na de uitzending van TROS Radar een klacht indiende over het bereik van zijn iPhone. Twee weken voordat hij zijn klacht meldde, had hij al contact met de helpdesk gehad, aangezien er op de dekkingskaart van T-Mobile staat dat hij binnenshuis goede ontvangst zou moeten hebben. In de praktijk blijkt dat niet het geval. Een medewerker van de klantenservice was echter van mening dat hij blind is.

Wat blijkt echter het geval: pas vandaag bleek dat T-Mobile intern een andere dekkingskaart gebruikt, die niet overeenkomt met de (te optimistische) kaart die klanten op de website kunnen bekijken. Diegene die de e-mail naar de iphoneclub stuurde kreeg geen 2 maar 4 maanden korting (50%) aangeboden maar is het daar niet mee eens. Hij is van mening dat T-Mobile klanten probeert te trekken met valse informatie. De T-Mobile-klantenservice bevestigde dat, maar helaas kon hij de rest van het gesprek niet meer volgen: het bereik viel weg en het gesprek ook.
Bron: iPhoneclub


Wij hebben na de Radar uitzending ook enkele vragen gesteld aan T-Mobile en kregen gisteren het volgende bericht terug:

Dit waren de vragen:

Beste T-Mobile,

Naar aanleiding van de uitspraken van Bart Weijermans in de uitzending van het consumenten programma Radar hebben wij een aantal vragen:
De heer Weijermans sprak over ontbinding van het contract. Wat zijn de vereisten daarvoor?
Klopt het dat er compensatie is aangeboden aan klanten van T-Mobile die slecht bereik hebben? En is deze klanten in vooruitzicht gesteld dat het bereik in december beter zal zijn?
Klopt het dat er voor iemand die thuis geen bereik heeft maar wel 40 uur per week op zijn werk speciale staffels zijn toegekend? Deze reacties kregen wij per e-mail en willen we graag verifiëren.

Met vriendelijke groet,

Peter
www.iphonenieuwsblog.nl


We kunnen ons nummer wel sturen maar dat heeft weinig zin want dankzij de geweldige dekking hebben wij hier in Delft ook geen bereik.

Zijn er overigens al mensen die hun contract hebben kunnen ontbinden? En hoe gaat dat? Mag je, je iPhone 3G dan overnemen en gaat de simlock er dan tegen betaling vanaf. We horen het graag.

P.s. voor de oplettende lezer de screencapture van de de T-Mobile reactie hebben we 100 meter verderop gemaakt in een park want daar is wel ontvangst van het T-Mobile netwerk.

 
 
 
 

Een reactie posten 15 reacties:

Anoniem zei

Je hebt ook iets als een gelijkheidsbeginsel. Als ze de een korting geven en de ander niet dan heb je gewoon recht op korting. Ze kunnen dat niet zomaar willekeurig doen. Als ze eenmaal korting hebben gegeven tref je min of meer een schikking. Daardoor kom je vervolgens niet meer in aanmerking voor ontbinding van je contract.

00:14

Anoniem zei

Ik heb een Nokia en een iPhone 3G van T-Mobile die hebben allebei geen bereik. Zal ik Radar bellen of ze een uitzending maken over het slechte ontvangst van de Nokia... Ik betaal voor 3G en dan wil ik dat ook hebben. Als T-Mobile dat niet kan leveren op de plek waar ik woon dan moeten ze dat aangegeven. Net zoals kabelinternet bedrijven dat doen. Het zou een goede actie zijn als Apple het contract et T-Mobile gaat ontbinden omdat zij geen 3G kunnen leveren.

00:24

Anoniem zei

Haal gewoon een 3G in Italië of België en stop er een KPN kaart in. Ik heb geen enkel probleem met wegvallende gesprekken of slecht 3G bereik.

00:26

Anoniem zei

Ik denk ook niet dat die update van aanstaande vrijdag gaat helpen. We hebben geen update nodig maar 3G masten. Zo simpel is het.

00:29

Anoniem zei

Ik zie in reacties dat veel mensen 20% korting krijgen gedurende 2 maanden als je dan door zeurt krijg je 5 maanden 20% korting. Anderen krijgen na wat zeuren 5 maanden 50% korting op het abonnement.

Weer anderen krijgen na nog langer zeuren de mogelijkheid om de iPhone 3G terug te sturen en dan kunnen ze het contract ontbinden. Wat ik ook veel lees is dat ze bij T-Mobile blijven zeggen dat het aan de iPhone ligt en niet aan het netwerk.

Gekke is dat ik dat heb getest met een HTC en wat blijkt mijn HTC heeft ook geen 3G bereik op de plekken waar mijn iPhone het niet doet.

00:47

Anoniem zei

Als het vrijdag niet werkt met de update dan ga ik ook over tot ontbinding. Wil de iPhone wel houden hoe werkt dat. Kan je die kopen van T-Mobile en de aansluitkosten en de twee maanden abonnementskosten daarmee verrekenen? Ze hebben bij mij geen 3G kunnen leveren dus voor een niet geleverde dienst wil ik ook niet betalen.

00:53

Anoniem zei

@iphonenieuwsblog Gaan jullie over tot ontbinding van je contract?

00:55

Anoniem zei

@ Marko dat weten we vrijdag pas helemaal zeker.

01:00

Anoniem zei

Hebben jullie dit al gezien:
http://IPHONE.nieuwslog.nl/
copy cats!

01:02

Anoniem zei

Ze zijn een B vergeten ;)

01:17

Anoniem zei

Ik heb in augustus na 3 weken gebruik mijn contract laten ontbinden. Je moet dan wel je iPhone terugsturen. Je krijgt geen aanbod tot overname. Wel worden alle kosten zoals toestelprijs, aansluitkosten enz vergoed. Ik had wel aantoonbaar geen dekking. Het duurde wel even voor ik de juiste persoon te pakken had, maar uiteindelijk is het gelukt. Ik kreeg het aanbod van een half jaar 50% korting, maar niemand kon me garanderen dat ik na een half jaar wel ontvangst zou hebben. Dus ik heb gekozen voor ontbinding.

08:35

Anoniem zei

Grote schande van TM, ik denk dan ook dat ik de 3G maar over sla...

11:03

Anoniem zei

Uit de reacties die we vandaag binnen hebben gekregen blijkt voornamelijk dat de klantenservice van T-Mobile er alles aan doet om de problemen op te lossen. Ze bieden voornamelijk korting aan op het abbonement.

14:15

Anoniem zei

Ik ben ook tot ontbinding overgegeaan. Ga binnenkort eens bij Mobistar buurten en dan stop ik er een KPN kaartje in.

16:17

Anoniem zei

Ben ook vandaag gebeld, werd meteen 50% korting aangeboden. Ik wacht even tot morgen, ga er niet vanuit dat het veel scheelt met de update. Maar eerlijk gezegd ben ik totaal niet ontevreden, soms van de 3G wel maar niet heel vaak. Hopen dat snel de prepaid variant in USA komt ;), dan ga ik meteen over tot ontbinding

17:14

Een reactie posten