Vorige week zijn Apple en AT&T beiden aangeklaagd door William Gillis die in een aanklacht van 18 pagina's klaagt over de slechte ontvangst, en dat Apple en AT&T met voorkennis te veel iPhones hebben verkocht terwijl ze op de hoogte waren van de problemen die dit zou kunnen opleveren.
Veel van de gegevens in de aanklacht komen direct van het internet. De meeste kritiek van Gillis gaat naar AT&T. Brad Mays woorvoerder voor AT&T heeft namelijk gezegd in een interview dat de iPhone prima presteert en dat er niets mis is met het AT&T netwerk. Dit terwijl er toch andere berichten zijn over het netwerk en de slechte ontvangst. In de aanklacht staat ook dat AT&T 3G verkoopt maar dat de klant 2G krijgt.
Apple en AT&T zijn daarbij ook misleidend geweest door consumenten niet te vertellen wat de werkelijke snelheid van EDGE en 3G is. Op de verpakking van de iPhone 3G zou een waarschuwing moeten komen dat de verwachting van de consument op dit moment niet waar gemaakt kan worden.
Gillis gaat voor een zogenaamde class action rechtzaak en hoopt daardoor een collectieve schadevergoeding te bedingen waardoor niet alleen hij maar alle gedupeerden in Californië kunnen mee profiteren van een mogelijke compensatie. Voor het zover is moet de rechter eerst nog toestemming geven voor een class action rechtzaak.
Dit is de tweede aanklacht over dezelfde problemen.
Apple en AT&T hebben nog geen reactie gegeven.
Dit bericht is het eerst gepubliceerd door een journalist uit San Diego: Justin McLachlan.
Bron: appleinsider
iFixit Posts Teardown of New M4 MacBook Pro [Video]
-
iFixit has posted its teardown of the new M4 MacBook Pro.
This year's Apple devices have been filled with major repairability wins,
from the M4 Mac mini'...
15 uur geleden
Een reactie posten 0 reacties: