In de uitzending van Radar maakte Marketingdirecteur Bart Weijermans bekend dat mensen die klachten hebben over de iPhone 3G of het bereik zich kunnen melden via een speciaal e-mail adres: iphone-actie@t-mobile.nl
De TROS heeft 500 klachten ontvangen en veel van die klachten gingen over het slechte bereik. Dat is nog niet eens 1 procent van de iPhone 3G gebruikers in Nederland. T-Mobile noemde dat in de uitzending relatief laag. Van de iPhone 3G zijn inmiddels 60.000 toestellen verkocht. Weijermars gaf ook aan dat klanten hun contract kunnen ontbinden. Uit de uitzending blijkt ook dat T-Mobile klanten al korting heeft gegeven maar presentatrice Hertzenberg merkte op dat daarmee ook het recht op ontbinding van het contract vervalt.
In de uitzending kwam ook de hoofdredacteur van Webwereld aan het woord als deskundige van de iPhone 3G. Maar we werden meteen afgeleid door de iPhone 2G of iPod Touch die hij op zijn bureau had liggen. Sinds wanneer heeft webwereld expertise over de iPhone?
Vragen als: waarom hebben ze in België nauwelijks en in Japan zelfs geen problemen met de ontvangst van de iPhone 3G, waarom werkt een simlock vrije iPhone 3G in combinatie met een KPN simkaart wel probleemloos met het KPN netwerk hebben we helaas niet gehoord in de uitzending.
Klachten over de iPhone of het netwerk: iphone-actie@t-mobile.nl
Amazon's Black Friday AirPods Pro deal drops earbuds to record low $154
-
The Black Friday AirPods Pro deal discounts the 2nd Gen model with USB-C to
$154, a $95 markdown and the lowest price on record.
[image: AirPods Pro 2 with...
55 minuten geleden
Een reactie posten 18 reacties:
Ha ha ha dat is lachen. Vooral dat stuk over de iPod touch wat die man vandaag heeft geschreven. Geweldig!
22:14
Was een flut uitzending maar wel goed dat mensen die echt problemen hebben hun T-Mobile contract kunnen ontbinden.
22:16
Ik heb ook een 3G met KPN en heb ook geen enkel probleem. Nooit weg vallende gesprekken, altijd 3G. Haal een 3G in België en zeg T-Mobile op als je echt problemen hebt.
22:22
Webwereld is de Telegraaf op internet gebied. Niet zo vreemd dat ze die bij de TROS laten zien. Stel je voor dat er echte deskundigen aan het woord komen van de iphoneclub of jullie dan snapt de gemiddelde TROS kijker er niets meer van.
22:26
7% van 60.000 is bij mij 4.200 ontevreden gebruikers hoor.
23:14
Belachelijke uitzending. Helemaal geen informatie wat er precies mis zou kunnen zijn met de iPhone of de netwerk problemen. Totaal geen informatie wat er sinds juli allemaal is gebeurt. Lees liever jullie bevindingen.
23:14
volgens mij is dit een goed geoliede laster campagne gesponsord door microsoft, RIM of Nokia die massaal hun smart phone klanten weg zien lopen.
Het was één groot sensatie belust item vol superlatieven en fake deskundige.
ik bedoel die edwin evers weet niet eens hoe hij een e schrijft met puntjes er boven. hij weet niet van het bestaan van 2.0.2 of hoe die dat moet installeren. Dan doet het adres boek het een stuk beter. En 4000 contact gegevens in je telefoon zijn niet representatief voor de gemiddelde gebruiker.
Hij klaagt steen en been en heeft 3 iphones. een witte een zwarte ( toch weer uit de kliko gepakt zeker) en zijn 1e gen phone waar hij geen negatief woord over te melden had.
Webwereld en apple gaan niet samen. Webwereld schrijft al jaren het woord iPod stelselmatig verkeerd. Webwereld heeft nooit een goed woord voor apple over gehad en prefereren VISTA boven OSX omdat ze VISTA simpelweg veiliger stabieler en beter vinden dan OSX.
Als dat je basis houding is en er is geen fexibiliteit om je is te verdiepen in een product van de concurrent dan ben je een hele starre onderzoeks/1egen iphone ervarings deskundige.
Radar beter moeten weten en gewoon een Apple Reseller kunnen vragen wanneer Apple nederland niet wou komen. Ze hadden ook iemand van de iphone club redacteurs als deskundige kunnen vragen. De nr1 iphone site. Zelfs de redacteur van deze site had een heel goed beed kunnen geven gezien hier meer bovenop het nieuws gezeten word dan bij iphone club.
Ruimte voor discussie is er eigenlijk niet geweest. Het publiek heeft heel droog ja gezegd op de insinuaties van de presentatriese.
Over de T-mobile en orange 3G netwerk samenvoeging is geen woord gerept.
Over de firmware updates is geen woord gerept.
Het was een heel eenzijdig sensatie belust item. Om weer in de picture te komen na een lange saaie zomer vakantie. Zelfs het grondige onderzoek dat we van Radar gewend zijn ontbrak elk spoor. Elke flapdrol die je de opdracht had gegeven om uit te zoeken hoe het nu echt zit met de iphone en haar problemen had meer informatie naar boven gekregen.
23:28
Radar zei ook dat de iPhone 3G met het goedkoopste abonnement €159 kost. Dat moet €79 zijn. Als ze dat al niet eens goed hebben kunnen uitzoeken dan denk ik dat er op die redactie een stel schoolverlaters aan het werk is geweest en dat was ook te zien. Geen gedegen onderzoek gedaan. Moest die arme man van T-Mobile daar ook nog eens gaan zitten om in Jip en Janneke taal uit te leggen hoe het zit.
23:32
Kunnen jullie niet een keer een test doen met een iPhone 3G met KPN kaart en een iPhone 3G met een T-Mobile kaart? Kunnen we zien waar het nu echt aan ligt.
23:44
Gek he dat Apple er niet was? Ligt gewoon aan het netwerk. Er is niets mis met de iPhone. Waarom denk je dat T-Mobile ineens contracten gaat ontbinden?
Je kan ook wachten tot december en als het dan nog niet ok is ga ik over tot ontbinding. Tot die tijd wil ik wel compensatie omdat ik geen 3G en ook geen gprs ontvangst heb. Wie weet hoe dat zit? Heb een nokia geleend en die heeft ook geen 3G ontvangst en gprs bij mij in huis dus in mijn geval ligt het echt aan het netwerk.
23:48
goed gezien die iPhone 2G op dat bureau van de webwereld hoofdredacteur. Gaat die (hello i' am a PC) man ons vertellen over de iPhone 3G laat me niet lachen! Wat een pruts uitzending.
23:51
Wat hadden jullie dan verwacht van de uitzending? Dat Radar met een oplossing komt. Hou toch op. Ik heb niet gekeken omdat ik bij voorbaat al wist dat er niets uit zou komen. Dat T-Mobile mensen compenseert is netjes.
23:56
Ik kan bevestigen dat een iPhone 3G geen problemen heeft in Japan met ontvangst. Ben er met mijn simlock vrije Italiaanse iPhone 3G net 2 weken geweest en heb geen enkel probleem gehad.
00:05
Belachelijk dat ze die internet goeroe Everts laten zien in die uitzending. Die gebruikt zijn iPhone 3G gewoon. Heeft dat filmpje voor de Volkskrant gemaakt om zo even lekker te scoren. Die man van Webwereld heeft zich mede door jullie foto voor altijd belachelijk gemaakt. Deskundo over de iPhone 3G terwijl hij zelf een iPod Touch gebruikt! Geweldig Tros goed onderbouwde uitzending en dan ook nog even tarieven laten zien die niet kloppen. Hulde!
00:11
Ik heb ook een iPhone 3G simlock vrij en geen probleem met 3G. Zag dat jullie mijn vorige reactie niet publiceren maar wil alleen kwijt dat het geen T-Mobile simkaart is.
00:19
Lees liever hier en op de iphoneclub hoe het zit en heb daarom niet naar de uitzending gekeken en zo te zien ook niets gemist.
00:20
Heb net terug gekeken zal ik een YOU TUBE linkje maken? 60.000 iPhones verkocht dat is best veel. Toen ik las 500 mensen hebben geklaagd over de iPhone dacht ik al tsjonge tsjonge hoe vul ik een uitzending. Gaat dus nergens over. Op naar het echte nieuws de 2.1 update! Nou maar hopen dat ie morgen komt. Wel goed dat T-Mobile mensen de mogelijkheid geeft om hun contract te ontbinden. Hoe werkt dat?
00:29
Heb de uitzending ook niet gezien maar ga wel om compensatie vragen bij T-Mobile. Heb namelijk geen bereik thuis en dat is voor mijn werk (arts) onaanvaardbaar. Het is mij ook opgevallen dat er vaker dan ik bij een andere provider gewend ben mensen ineens in mijn voicemal tref terwijl mijn iPhone aan staat.
00:39