NS lanceert reisplanner maar niet voor de iPhone

De Nederlandse Spoorwegen hebben vandaag twee nieuwe diensten gelanceerd voor reizigers. De eerste betaalde dienst werkt via SMS. Als je het vertrek en aankomststation sms’t naar 7245 krijg je binnen 20 seconden een actueel (inclusief vertragingen) reisadvies.

De tweede dienst is te raadplegen via internet maar niet geschikt voor Blackberry’s en iPhones. De NS heeft gekozen voor technieken die op dit moment nog een groter marktaandeel hebben.” Aldus een woordvoerder van de NS. Dat de iPhone inmiddels doorgestoten is naar de derde positie op de wereldwijde ranglijst is de NS waarschijnlijk ontgaan.

De nieuwe diensten vergen voor de NS geen forse investering: we liften mee op bestaande technieken en de vraag naar mobiele internetdiensten begint nu pas serieuze vormen aan te nemen aldus de NS.
Bron: NU.nl

Gelukkig is er voor iPhone eigenaren Trein van Dennis Stevense want je moet er toch niet aan denken dat de NS een iPhone applicatie gaat maken. Daarbij hebben wij nog een tip voor het perron personeel van de NS. Koop een iPhone dan kan je via de Trein applicatie direct zien wanneer er een trein komt in geval van storingen en hoe lang vertragingen duren. Wij hebben herhaaldelijk NS personeel voorzien van actuele trein gegevens via de iPhone Trein applicatie op het moment dat ze reizigers via het mobiele NS systeem niet konden voorzien van gegevens….

 
 
 
 

Een reactie posten 0 reacties:

Een reactie posten