3G ontvangst T-Mobile nu en binnenkort

Zo ziet de dekkingskaart van T-Mobile er uit op de T-Mobile website. De donker roze plekken hebben 3G dekking binnen en de lichter roze kleur is 3G dekking buiten.

Het is niet helemaal goed te zien die twee roze kleuren door elkaar dus hebben wij een indicatie gemaakt van de 3G dekking in huis. Zwart is 3G dekking binnen in huis en roze buiten. Als je in zo'n roze gebied woont en binnen geen 3G bereik hebt dan ligt het dus niet aan je iPhone 3G.

Bovenstaande weergave is slechts een indicatie. Voor exacte 3G ontvangst informatie kan je het best de T-Mobile dekkingskaart raadplegen en je postcode invoeren om de 3G dekking bij jou in de buurt te zien. Interessanter is om te kijken hoe de samenvoeging van het Orange netwerk en T-Mobile gaat uitpakken.

De bovenstaande kaart is een Orange dekkingskaart uit 2007. Die hebben we in verhouding gemaakt met de T-Mobile kaart. De oranje vlekken geven de 3G dekking aan.

We hebben de Orange kaart uit 2007 en de huidige T-Mobile dekkinskaart samengevoegd. Door de fusie van Orange en T-Mobile gaat de 3G dekking voor de iPhone 3G er binnenkort zo uit zien:

Als je in een roze gebied woont in het bovenstaande kaartje dan heb je na het samenvoegen van het Orange en het T-Mobile netwerk nog steeds pech. In huis is er geen 3G dekking en het ligt niet aan je iPhone 3G. We nemen aan dat T-Mobile na de gehele samenvoeging een aangepaste kaart op de website plaatst maar wij hebben vast een indicatie proberen te geven van wat je kan verwachten.

 
 
 
 

Een reactie posten 13 reacties:

Anoniem zei

Volgens T-Mobile is er buitenshuis dekking in De Rijp, maar op heel veel plaatsen rondom deze streek is alleen GPRS mogelijk. Feitelijk is er alleen 3G dekking (binnen en buiten) op de plaatsen waar dit volgens de kaart binnenshuis mogelijk moet zijn. Op de andere plaatsen schakelt de iPhone gewoon naar een (sterker) GPRS signaal. Internet zonder 3G op de iPhone is niet bruikbaar (op de manier die je mag verwachten). Er valt dus nog heel veel te verbeteren aan de 3G dekking van T-Mobile.

08:40

Anoniem zei

Ik moet bekennen dat ik ook behoorlijk heb zitten zeuren over het ontvangst van de iPhone 3G. Bij jullie maar ook in andere forums maar nu ik dit zie ligt dat niet aan de iPhone....

09:22

Anoniem zei

Nu ik dit zie snap ik ook waarom mijn 3G thuis niet werkt. Heb net ook op de T-Mobile website mijn postcode ingevoerd en daaruit blijkt ook dat ik thuis geen 3G heb. Alleen buiten. Handig :(

Ik snapte er in ieder geval niks van maar door dit bericht is het wat duidelijker geworden. Ik heb gewoon geen 3G maar wel een telefoon abonnement waar ik dik voor betaal. Als je een iPhone koopt zou T-Mobile je daarvoor moeten waarschuwen. Op het moment dat ze je postcode invoeren in de computer tijdens het contract kunnen die IT mannen van T-Mobile best wel een pop-up venstertje maken met attentie: geen 3G bij nieuwe klant. Nou zoiets dus.

10:07

Anoniem zei

Heb net ook poscode check gedaan en ik heb dus ook gewoon geen 3G dekking in huis en ik maar denken dat die iPhone stuk is.

10:11

Anoniem zei

@ carolijn dat is een goed idee. Nu zal T-Mobile zeggen u had het kunnen weten want de dekking gegevens staan gewoon op onze site.

10:26

Anoniem zei

En ik maar denken dat mijn iPhone kapot is.

10:56

Anoniem zei

Als het klopt krijg ik nadat T-Mobile alle stekkers aan elkaar heeft geknoopt van Orange 3G. Het is op jullie kaartje ineens zwart ipv roze op de plek waar ik woon. Maar ik ga nog niet juichen want snap dat het een indicatie is. Mooi gemaakt en raar dat T-Mobile niet zoiets op hun site zet. Krijgt die helpdesk het ook een stuk rustiger.

11:38

Anoniem zei

Ik heb volgens de kaart van T-Mobile geen dekking en krijg het ook niet. Vrees dat je in de Randstad moet wonen om normaal met 3G te kunnen werken.

12:11

Anoniem zei

Ons netwerk is perfect volgens T-Mobile. Als je buiten blijft wel ja!

12:24

Anoniem zei

Beste dames en heren,

Ik heb thuis ook 3G dekking binnen, maar ik vind het toch handiger om mijn iphone via de wifi verbinding met internet te laten maken. Koop een goedkope wifi-router (nu al voor 25euro) en je problemen zijn opgelost en...hij is nog eens sneller

14:21

Anoniem zei

Op sommige plaatsen heb je binnen niet eens GSM dekking laat staan 3G, binnen de bebouwde kom wel te verstaan.

15:58

Anoniem zei

"Koop een goedkope wifi-router (nu al voor 25euro) en je problemen zijn opgelost"

Volgens mij mis het doel van een iPhone: dat is niet om thuis spelletjes te spelen, maar om buitenshuis te gebruiken. Buitenshuis is er met T-Mobile maar een matige 3G dekking wat de aantrekkelijkheid van de iPhone een stuk verminderd (buitenshuis).

09:53

Anoniem zei

wifi-router? Ik heb een iPhone 3G gekocht voor 3G. Als ik met een wifi router zou willen werken had ik net zo goed een iPod touch kunnen kopen. Ik betaal voor 3G en dan wil ik dat ook.

04:36

Een reactie posten