iPhone 3G reclame misleidend

Een televisie reclame voor de iPhone 3G misleid volgens de Advertising Standards Authority (ASA). Deze Engelse Reclame Code Commissie heeft twee klachten gekregen over de tekst in de reclame. Er is te horen:"all the parts of the internet are on the iPhone" maar volgens ASA is dit misleidend omdat er geen flash en Java ondersteuning in de iPhone 3G zit. Deze twee onderdelen zitten in vele webpagina's geïntegreerd. Veel van die pagina's hebben kleine software programma's gemaakt met Flash en Java en dat is volgens Apple de rede waarom er geen ondersteuning voor is. Het resultaat is dat sommige webpagina's met de iPhone 3G Safari browser er anders uit zien.

Volgens ASA geeft de TV reclame een misleidende impressie van de internet mogelijkheden van de de iPhone 3G. Het mag daarom niet meer worden uitgezonden in de huidige vorm. Volgens Olivia Campbell, een woordvoerder van de ASA: "Omdat de iPhone geen ondersteuning biedt voor Flash en Java, kan je het internet niet in zijn volle glorie zien". Apple wil niet reageren op de uitspraak.

De uitspraak van de ASA is hier te zien

Bron BBC News

De misleidende televisie reclame:

 
 
 
 

Een reactie posten 2 reacties:

Anoniem zei

Ik wil mijn geld terug! Geen 3G, geen volledig internet, geen goede GPS. Maar ik ben toch wel blij met mijn mini macje

10:15

Anoniem zei

Wat een onzin ik zie de hele dag misleidende reclame.

12:23

Een reactie posten