T-Mobile heeft een goed 3G netwerk

T-Mobile beschikt wel degelijk over een goed 3G netwerk. Problemen met slechte verbindingen liggen mogelijk aan de iPhone zelf. Dit schrijft T-Mobile op het T-Mobile iPhone weblog:

Eén van de belangrijkste onderwerpen op het blog is de 3G dekking. We zijn hier direct mee aan de slag gegaan, om duidelijkheid te krijgen waar de problemen liggen en om deze op te lossen of te verbeteren. Het onderwerp 3G is vrij complex, dus het kan even duren voordat direct zichtbare resultaten worden geboekt. Wij willen jullie op de hoogte houden van de verschillende zaken die spelen en waar we voortgang boeken. Daar is dit blog ook voor bedoeld.

Graag horen we ook jullie reacties over dit onderwerp bij deze post. Alles kan ons helpen om problemen sneller op te lossen. Mochten we meer informatie van jullie nodig hebben, dan kunnen we jullie nu dankzij de registratie ook persoonlijk mailen.

Twee aan 3G gerelateerde problemen die jullie ons meldden:

1. “De 3G dekking niet overal goed in tegenstelling tot wat de dekkingskaart belooft.”

Voor een overzicht van de dekking kun je een kijkje nemen op onze HSDPA dekkingskaart. HSDPA staat voor ‘High Speed Download Packet Access’. Dit is een techniek waarmee het mogelijk is om mobiel gebruik te maken van breedband internet met de snelheid die je gewend bent van ADSL thuis of op kantoor.

Sommige klanten geven aan dat ze geen 3G dekking hebben terwijl dit wel zo op de dekkingskaart staat (reacties uit o.a. Den Bosch, Landsmeer, Drachten). Dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn, overigens ook in andere landen (zie Apple forum). Ook geven sommige klanten aan dat ze met een ander toestel op dezelfde plek een betere 3G dekking hebben dan met de iPhone.

De 3G dekking van T-Mobile is even goed als de concurrentie, daar kan het dus niet aan liggen. We vermoeden dus dat het een hardware/software specifiek issue van de iPhone zélf is. We adviseren daarom om de software updates van Apple in de gaten te houden. Deze krijg je via iTunes.


2 . “Wanneer een iPhone van 3G naar 2G schakelt, verlies je de verbinding bij gebruik van bepaalde applicaties.“

Tot nu toe is dat alleen bekend voor gebruik van YouTube. Dit heeft te maken met een YouTube code, die niet om kan gaan met 2G. Dit betekent dat je alleen van YouTube gebruik kunt maken als je 3G ontvangst hebt. Dit geldt overigens ook voor toestellen van andere merken die 3G ontvangst hebben. Zit je in de buurt van een wifi-netwerk, dan adviseren we je om hier op over te schakelen: dit geeft het beste resultaat.


Tips & Tricks om 3G problematiek voorlopig te verminderen.
- Installeer de Software update. Om de update te installeren sluit je je iPhone aan op je pc of mac en klik op ‘check for update’ in iTunes.
- Heb je thuis een draadloos netwerk? Gebruik thuis dan wifi als je met je iPhone aan het internetten bent.

Overigens is het zo dat T-Mobile druk bezig is om de netwerken van T-Mobile en Orange (dat eind vorig jaar is overgenomen) met elkaar te combineren. Dit zal uiteindelijk leiden tot een nog betere dekking in Nederland, zowel binnen- als buitenshuis. Daarom zullen er in de komende maanden werkzaamheden plaatsvinden aan het netwerk. Deze werkzaamheden kunnen locaal invloed hebben op onze dienstverlening. Het zou dus kunnen dat jullie daar ook last van hebben of hebben gehad de afgelopen tijd. Dit is iets van tijdelijke aard. We doen er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.

T-Mobile blijft iPhone 3G eigenaren op de hoogte houden van de voortgang of van nieuwe ontwikkelingen.

Meer informatie over de netwerk problemen met de iPhone kan je hier lezen.

Bron: T-Mobile

 
 
 
 

Een reactie posten 3 reacties:

Anoniem zei

Nou we moeten dus bij Apple zijn...
Iemand voorstel om de ontvangst problemen bij Apple aan te kaarten?

19:52

Anoniem zei

Ik heb geen iPhone maar een MDA Vario III en nog nooit problemen gehad met 3G totdat iPhone op de markt kwam. Sindsdien kan ik geen gebruik meer maken van 3G. Na veel onbeantwoordde e-mail en gebel naar T-Mobile ben ik naar de winkel in Uden gegaan. Daar wist een medewerker mij te vertellen dat je de MDA Vario III nu tijdelijk moet instellen op een vast netwerk en niet automatisch naar een netwerk moet laten zoeken. Ik ben van mening dat T-Mobile haar klanten beter moet voorlichten en een temoetkoming in de kosten moet doen aangezien we geen goed gebruik van het netwerk kunnen maken. Dus T-Mobile, het ligt dus niet per definitie aan de iPhone of MDA.

11:32

Anoniem zei

In mijn vorige reactie sprak ik over geen verbinding via 3G met MDA VARIO III ik bedoelde natuurlijk HSDAP. Met andere woorden, sinds de komst van de iPhone kan ik niet meer internetten via HSDAP. Het zit dus duidelijk in het netwerk van T-Mobile

12:00

Een reactie posten