Wetenschapper toont probleem iPhone aan

Een wetenschapper die anoniem wenst te blijven aan de Universiteit van Gälve in Zweden toont in een onderzoek aan dat de ontvangst van de iPhone 3G niet goed is. Ny Teknik, een Zweedse techische krant, heeft de bevindingen van de wetenschapper gepubliceerd. Daarin staat dat de iPhone 3G niet zo gevoelig is voor het 3G signaal als andere telefoons die 3G ondersteunen. De nominale gevoeligheid ligt zelfs onder de standaard voor 3G telefoons. Het komt er op neer dat de iphone 3G sneller de verbinding verliest met de 3G zendmast van de provider dan andere 3G telefoons. Daarbij is de data snelheid van de iPhone 3G ook slechter. De Zweedse techniek krant heeft nog contact gehad met de Universiteit van Gälve om te controleren hoe geloofwaardig een test is van een anonieme bron binnen de Universiteit maar de anonimiteit doet niets af aan de resultaten van de test volgens een woordvoerder van de Universiteit.

Cnet heeft een verzoek ingediend bij onderzoekers van de Stanford Universiteit en de Universiteit van Berkeley om ook een onderzoek te doen naar het slechte netwerk ontvangst van de iPhone 3G. Nog iemand aan de TU Delft die interesse heeft voor zo'n onderzoek?

Vodafone Australië sluit zich ook aan bij de bevindingen van T-Mobile Nederland. De problemen liggen aan het toestel niet aan het netwerk.

Bron: Cnet
Meer informatie over de chip in de iPhone 3G
En het verhaal over de netwerk problemen.


 
 
 
 

Een reactie posten 10 reacties:

Anoniem zei

Wow dit is cool zeg. Hier kan Apple niet omheen. Een paar berichtjes in fora wereldwijd doen Apple kennelijk weinig maar een wetenschapper die aantoont dat de iphone 3G niet goed is....

Dit gaat Apple geld kosten. Wat zeg ik de grootste recall ooit voor Apple.

Hoop dat die chip die niet goed is te updaten is via software want anders gaat dit een miljoenen claim worden.

01:31

Anoniem zei

@ Robber Een paar berichtjes in forums. Dat zijn er inmiddels wel enkele tien duizenden hoor.

01:39

Anoniem zei

Kijk zo'n Universiteit gaat dat natuurlijk niet bevestigen als dat niet zo is. Dus we kunnen nu inderdaad wel aannemen dat Apple een probleem heeft. Ben benieuwd hoe lang we nog moeten wachten op een reactie uit de ivoren Apple toren.....

01:43

Anoniem zei

Wel gek dat T-Mobile zegt dat ze de iPhone uitvoerig hebben getest van te voren en dat de iphone 3G prima werkte. Ik heb ook problemen met ontvangst. Zelfs bij goed 3G bereik (4 streepjes) klapt 3G er ineens uit krijg dan een geen service melding en vervolgens komt 3G weer terug om er al vrij snel weer uit te klappen met een geen service melding. Dat gaat zo de hele dag door. Baal er wel van want moet voor mijn werk altijd bereikbaar zijn en nu is dat dus niet het geval. Het is een soort knipper telefoon... aan - uit - aan - uit. Erg irritant. Maar ben blij met dit bericht. Is goed nieuws!

03:06

Anoniem zei

Het is wel duidelijk dat T-Mobile er niets aan kan doen. Zeker met dit bericht. Nou maar hopen dat die chip nog te updaten is anders hebben we echt een probleem.

03:09

Anoniem zei

Dit las ik bij de iPhoneclub:
"iemand van de T-Mobile-klantenservice heeft beweerd dat Apple een grootscheepse recall (terugroepactie) van alle iPhone 3G’s gepland heeft. Apple zou van plan zijn alle “binnenwerken te vervangen”.

09:59

Anoniem zei

Ja dat zou ik ook zeggen als ik het bericht over die wetenschapper lees op jullie blog....

10:15

Anoniem zei

Ik hoop nog steeds op een software update. Hoop echt dat die infeon chip die in de iPhone zit te updaten is! En het lijkt me erg sterk dat een T-Mobile medewerker zoiets heeft gezegd.

10:24

Anoniem zei

Die lui van CNET zitten er wel bovenop zeg. De rest van de blogs (jullie niet) slapen vrolijk verder. Hoop dat het probleem snel opgelost gaat worden en dat Apple snel met een update komt. Ik heb ook problemen met mijn iPhone en dat aan en uit probleem van Sander heb ik ook. Heb dat nog nooit eerder gehad met een andere gsm.

13:13

Unknown zei

Ik heb de problemen maar eens gefilmt.. hier zie je dat mijn iphone constant verbinding verliest maar die van mijn collega heeft dat probleem niet.

http://www.youtube.com/watch?v=__WIB_TdYbQ

13:21

Een reactie posten